0
0
0
s2sdefault

ايلنا - قم: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هشدار داد: نشود یک وقتی، بعد از چند سال معلوم شود که از 20سال قبل، دست بیگانگان یک مهره‌ای را در درون دستگاه‌های ما قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، چهارشنبه شب در ادامه سلسله نشست‌های شرح خطبه فدکیه در دفتر مقام معظم رهبری در قم، اظهار داشت: اصرار حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه هم این بود که مردم از راه صحیح خداپرستی منحرف شده‌اند. mesbah-3

عضو خبرگان رهبری گفت: متأسفانه بعضی از اندیشمندان معروف مسلمان، به تفکرات کثرت‌گرایی و پلورالیسم دینی گرایش پیدا کرده‌اند. حرف این‌ها این است که در روح همه ادیان، گرایش به معنویت وجود دارد و چیزی که مهم است همین معنویت است که بشر به آن نیاز دارد؛ چرا که انسان‌ها با درک معنویت، و دل بستگی به آنها، از این قیدهای مادی رها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکرات سابقه‌ای به مدت چند قرن دارد و از زمان فراماسونری‌ها تقویت شد که شعارش برابری و برادری بود، اما معنی اصلی‌اش این بود که ادیان با هم فرقی نمی‌کند و هیچ کدام بر دیگری برتری و ارجحیت ندارد.

مصباح یزدی، یادآور شد: متأسفانه امروزه هم چنین نغمه‌هایی، گاهی در مقامات رسمی هم به گوش می‌رسد و می‌گویند که باید بر ارزش‌های مشترک دینی تکیه کرد و آنها را مطرح کرد. باید برابری، عشق به همه انسان‌ها، عدالت و ... مطرح شود و دیگر سخنی از خداپرستی نشود، که این به شعار فراماسونری‌ها خیلی نزدیک و با منطق پلورالیسم مذهبی خیلی سازگاری دارد.

وی با بیان این که باید احتیاط کنیم، گفت: نشود یک وقتی، بعد از چند سال معلوم شود که از 20سال قبل، دست بیگانگان یک مهره‌ای را در درون دستگاه‌های ما قرار داده است.

وی با بیان این سؤال که اصلا تعدد ادیان چه ضرری دارد؟ گفت: وجود ادیان یک امر انکارناپذیری است، که هم امروزه و هم در گذشته وجود داشته است و هیچ کدام هم یکدیگر را تأیید نمی‌کنند و هر‌کدام دین خود را بهترین ادیان می‌دانند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با یادآوری این نکته که تعدد ادیان امری انکارناپذیر است، و طرح این سؤال که روش برخورد صحیح با اینها چگونه باید باشد؟، گفت: برخورد با هرکدام از این ادیان، تابع شرایط خاصی است.

وی خاطرنشان ساخت: در دنیا گرایش‌های مختلفی است که متأسفانه در اثر ارتباطات فرهنگی به کشور ما هم سرایت کرده و حتی عده‌ای از نواندیشان ما نیز به بعضی از آنها تمایل پیدا کرده‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی، ادامه داد: در میان بعضی از این گرایشات، بعضی معتقدند که دین اصولا یک مقوله سلیقه‌ای، مانند هنرهای تجسمی، غذاها و ... است که هر انسانی هر چه را که دوست داشت آن را انتخاب کند؛ که بنابراین اعتقاد، اعتقاد به خدا و اعتقاد به دین یک چیز میلی است، که هر انسانی هر چه را دوست داشت، بگوید هست یا نیست.

وی با بیان این که تفکر فوق در بسیاری از نقاط از جمله در مغرب زمین گسترش یافته است، گفت: کسانی که این تفکر را دارند، اصلا برای شان معنی ندارد که دین حق و دین باطل کدام است، چرا که معتقدند که هر انسانی هر دینی را که دوست داشته باشد باید انتخاب کند؛ بر این اسای یک تفکر و یک مکتب خاصی به نام کثرت‌گرایی به وجود آمده است که علاوه بر دین، شاخه‌های مختلفی هم در دین و هم در سیاست و دیگر معارف بشری ایجاد کرده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: اگر یادتان باشد، چندین سال پیش، در کشور ما بودجه‌ای توسط دولت، برای تأسیس احزاب گذاشته شد. در تمام دنیا، احزاب پول می‌گذاشتند، تا نماینده مجلسی از آنها بیرون بیاید، اما در کشور ما برعکس شد و دولت بودجه برای احزاب تعریف کرد و اسمش را هم تکثرگرایی و جامعه چندصدایی گذاشتند.

وی گفت: اصلا چند صدایی خوب است، اما آنها علاوه بر این که در سیاست این چندصدایی را دنبال می‌کردند، در دین هم همین برنامه را داشتند، و می‌گفتند در دین هم باید چند صدایی باشد، و هرکس بیاید و دین خودش را تبلیغ کند و توجیه هم می‌کنند که اگر چند صدایی باشد، زمینه انتخاب افراد تحقق می‌یابد، کما این که در مسایل سیاسی هم همین‌طور است، اما پشت پرده چیز دیگری بود.

مصباح یزدی، خاطرنشان ساخت: کل بودجه‌ای که برای احزاب می‌دادند، با بودجه‌ای که برای یک حزب داده می‌شد، برابری نمی‌کرد، چرا که این برنامه‌ها، همه بهانه‌ای بود تا بودجه آن حزب تأمین شود.

وی اضافه کرد: اسم این کثرت‌گرایی را در غرب پلورالیسم مذهبی گذاشته‌اند که روی آن بحث‌های بسیار زیادی صورت گرفته و بیش از هزاران مقاله و کتاب در باره آن نوشته شده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: به هرحال از نظر اسلام، حق یکی است، اما متأسفانه گاهی در دنیای امروز با تمام پیشرفت‌ها حتی شاهد بت‌پرستی بعضی از انسان‌ها هستیم.

وی با طرح این سؤال که حال که بسیاری از انسان‌ها، غیرمسلمان‌ها هستند، و ما هم با آنها ارتباط داریم، باید ارتباط‌مان چگونه باشد؟، گفت: مسئله اعتقاد یک حرف است و مسئله عمل حرف دیگری است که لازم است، بین این دو فرق گذاشت.

مصباح یزدی، گفت: از نظر اعتقادی، اسلام به هیچ وجه، تفکرات باطل را حتی به صورت مجازی و خیالی نمی‌پذیرد؛ برای مثال اعتقاد مسیحیت مبنی بر این که پدر و پسر خواندن خداوند قابل قبول نیست؛ در فکر و اعتقاد من مسلمان، آن چنان باید در فکر من بین تفکر توحیدی و تفکر شرک، یک حجاب آهنین باشد، که حتی در خیال من افکار شرک‌آمیز خطور نکند.

وی افزود: اما در هر حال در مقام برخورد با اینها باید نهایت اخلاق خوب و انسانی را با همه مردم داشته باشیم، الا کسانی که علنا بخواهند در مقابل اسلام بایستند.

استاد حوزه علمیه قم، گفت: ما در بحث رابطه با فرق اسلامی هم، همین عقیده را داریم، و معتقدیم همانگونه که "تولی" مهم است، "تبری" هم مهم است، اما اعتقاد یک چیز و عمل چیز دیگری است؛ اعتقاد ما به ما می‌گوید در مقام عمل و رابطه با فرق اسلامی، در صف اول نماز آنها شرکت کن و در میان آنها با رفتار محبت‌آمیز، آنها را به خود و مذهبت متمایل کن، اما در ذهن و اعتقاد خود، آن چنان محکم باش، که یک به هزار هم احتمال ایجاد تشکیک در عقایدت در تو پیدا نشود.

وی گفت: نباید عمل ما به گونه‌ای باشد که به مخالف عقیده، مذهب و دین خویش فحش دهیم، بلکه باید بگوییم همه ما خدا را می‌پرستیم؛ با آنها گفت‌وگو کنیم، تا بطلان عقاید آن‌ها و حق خود را ثابت کنیم.

 

 

.

نوشتن دیدگاه

دیدگاه‌ها  

# Guest 1389-08-12 16:54
روزی که آیت الله مصباح‌ عمامه‌اش را زمین زد


آیت الله مصباح یزدی گفت:«وقتی کتاب آشوری چاپ شد عمامه بر زمین زدم که ما در حوزه باشیم و این مطالب به نام دین منتشر شود. »

به گزارش خبرآنلاین، کتاب ماه فرهنگی تاریخی یادآور در مصاحبه‌ای با آیت‌الله مصباح‌یزدی به بررسی عملکرد گروهک تروریستی فرقان پرداخته است.

در این مصاحبه آیت الله مصباح یزدی به عملکرد حوزه بعد از انتشار کتاب توحید آشوری اشاره و تصریح می‌کند: در آن زمان یک عده از طلبه‌های بسیار متدین و انقلابی، کتاب "توحید" آشوری را که قاچاق بود می‌آوردند و پخش می‌کردند و مطالبش به ظاهر تفسیر قرآن و نویسنده آن هم یک فرد روحانی بود و می‌گفتند وی پیش فلان شخصیت هم درس خوانده. طبعا کسی هم که می‌خواست درباره انقلاب اطلاعاتی داشته باشد تشویق می‌شد تا این کتاب را بخواند. یک نسخه از این کتاب دست ما افتاد. دو سه صفحه‌ای که خواندم، بهت‌زده شدم که چه جور کسی جرات دارد به نام دین، چنین حرف‌هایی بزند. کتاب را دقیقا مطالعه کردم و دیدم که سرا پا زهر است. عصر جمعه یک جلسه هفتگی در مدرسه داشتیم، من بودم در آن جلسه فریاد زدم و عمامه‌ام را بر زمین زدم که ما در حوزه باشیم و عمامه سرمان باشد و به نام روحانیت و با نام اسلام، چنین مطالبی پخش شود؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# حمید 1389-08-04 06:46
اسناد مبارزاتی آیت الله مصباح یزدی در ساواک


استاد محمد تقی مصباح یزدی،باشروع مباحث مربوط به فلسفه ی سیاسی اسلام در نماز جمعه تهران، به موضوعاتی چون«آزادی در اسلام «، «خودی و غیر خودی» «خشونت در اسلام» پرداخته و در سالهای آغازین دولت اصلاحات به دفاع از عمق معرفتی و راهبردی نظام اسلامی پرداختند.اینچنی ن این سلسله مباحث،باعث خشم جریان انحراف و آغاز موج تخریب علیه ایشان گردید.یکی از ادعاهای که این جریان انحراف سعی در تبلیغ آن داشت، اشکال در سوابق مبارزاتی استاد مصباح یزدی بوده که برای نمونه می توان به جمله شیخ کروبی در این باره اشاره کرد:« این آقاى مصباح در طول ۱۰ساله انقلاب کجا بودند. در آن توفان ها و قضایایى که براى بهشتى، آقاى خامنه اى، هاشمى رفسنجانى، قدوسى، مفتح ها، مطهرى ها، هاشمى نژادها پیش آمد، کجا بود؟». فتیان سری اول از اسناد مبارزاتی استاد مصباح یزدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره استاد مصباح یزدی(برای بزرگتر دیدن تصویرسازی مربوط به بیانات رهبری روی آن کلیک کنید):



«یک نفر مثل آقای مصباح یزدی مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرد.حرف رسا و منطق قوی و مستحکم هرجایی باشد انجا را دشمن زود تشخیص می دهد.با مرحوم شهید مطهری هم همین جور برخورد کردند.»

«بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل سیاسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می کند.»

«من خدا را شکر و حمد می کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان(استادمصبا ح یزدی) شدیدا علاقمند و قدردان هستند.»






سند شماره 1:تصویر نامه آیت الله مصباح یزدی به حضرت امام خمینی (ره).

www.fetyan.info/.../Sanad-1-Mesbah-(Fetyan.net).jpg

سند شماره 2:تصویر صفحه اول اساسنامه هیئت مدرسین به خط آیت الله مصباح یزدی.

www.fetyan.info/.../Sanad-2-Mesbah-(Fetyan.net).jpg

سند شماره 3:نامه ساواک مبنی بر چگونگی لو رفتن هیئت مدرسین و خطرات این هیئت.


www.fetyan.info/.../Sanad-3-Mesbah-(Fetyan.net).jpg

حاشیه : در این سند ساواک،اسامی هشت تن از علمائی که در جلسه این هیئت شرکت داشته اند این گونه اعلام می شود:علی مشکینی ،حائری تهرانی،علی قدوسی،مصباح یزدی،هاشمی رفسنجانی،محمد خامنه ای،علی خامنه ای،امینی

سند شماره 4:تصویر نامه ساواک مبنی بر ناکامی از شناسایی دستخط آیت الله مصباح یزدی.

www.fetyan.info/.../Sanad-6-Mesbah-(Fetyan.net).jpg

سند شماره5:تصویر نامه ساواک مبنی بر ارسال اعلامیه توسط آیت الله مصباح یزدی از قم به تهران.
www.fetyan.info/.../Sanad-7-Mesbah-(Fetyan.net).jpg
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0
0
0
s2sdefault

تصاویری از گالری

گالری تصاویر

آخرین مطالب سایت

پر بازدید ترين مطالب